Jmenuji se Veronika Rychlá, pocházím z Opavy a momentálně bydlím v Praze. Tvorbě webů jsem se začala věnovat už na gymplu a to ještě v době, kdy neexistoval flexbox a já vše kódila do obyčejného textového editoru.
Na vysokoškolském studiu informatiky jsem však vydržela jen pár měsíců, protože jsme za celou dobu nezapnuli počítač a nevypadalo to, že by nás chtěli naučit programovat.
Šla jsem tedy za svou další vášní a tou byla tehdy archeologie. Protože šel tento obor studovat v kombinaci, anglická filologie se zdála jako ta nejpraktičtější volba a nakonec opravdu byla! I když jsem se naučila anglicky hlavně z videoher, knih a seriálů, studium mi dalo solidní znalost principů lingvistiky.
Po ukočení magisterského studia jsem byla ještě stále hladová po vědomostech a studentském životě, a tak jsem šla studovat anglickou literaturu na Univerzitu Palackého v Olomouci. Olomouc jsem si zamilovala, vydržela tam bydlet šest let a dodnes na ni vzpomínám s láskou.
Během doktorského studia jsem začala učit angličtinu na místních jazykovkách, což mi sice dalo výbornou zkušenost s výukou snad všech typů studentů, nicméně se mnou nesouznil tradiční způsob vedení výuky. A tak jsem se rozhodla, že si půjdu vyzkoušet Prahu.
Psal se rok 2020 a udeřil koronavirus. Najednou se všechny společnosti, kterým jsem poslala své CV, vytáčely, že s pohovorem musí počkat až po skončení karantény. Všichni víme, jak se to nakonec protáhlo. Tehdy jediná společnost, která progresivně neměla nic proti pohovoru přes Zoom, byla jedna soukromá britská škola. A vzali mě okamžitě! Líbilo se jim, že mám vystudovanou anglickou literaturu a umím učit.
Do Prahy jsem se stěhovala během nejtužšího lockdownu s nájemní smlouvu v batohu, kdyby mě náhodou chtěli zastavit mezi okresy, a svůj budoucí byt jsem vybrala jen prostřednictvím video prohlídky. Stejně jako můj online pracovní pohovor, taky úplná koronavirová inovace. Uff, ale podařilo se, získala jsem práci i byt virtuálně.
Nová práce byla zprvu velmi zajímavá, dostala jsem na starost anglickou knihovnu a mohla si ji předělat podle sebe. Po dvou letech se však ukázalo, že jakákoli perspektiva profesního růstu je prakticky nulová a práce sklouzla k nudné rutině, což nesedí mému mindsetu.
Brácha mě mezitím nahlodával, ať to s tím IT ještě zkusím a že formální univerzitní vzdělání není pro programátory potřeba. Sám se naučil programovat sám po večerech a se svou současnou profesí je velmi spokojen. A tak jsem se začala rozhlížet po možnostech, jak vzdělávání v tomto směru skloubit s prací na plný úvazek.
O Czechitas jsem měla mlhavé povědomí ještě z Olomouce, ale tehdy se to zdálo jako vzdálený sen, protože prezenční kurzy v tomto městě neprobíhaly. Jenže já teď v Praze byla! Radostně jsem se tedy přihlásila na jejich nejintenzivnější kurz - Digitální akademie: Web.
Na tři měsíce jsem sice mohla zapomenout na jakýkoli sociální život, ale úsilí bylo korunováno úspěchem. Získala jsem certifikát frontend vyvojářky a s ním mnoho užitečných kontaktů, především přátelství s Ondřejem Staňkem, který mentoroval můj závěrečný projekt a následně mě přizval ke spolupráci na nově vznikající appce Audio Law Reader.
Po skončení Digitální akademie jsem se vrhla do světa IT a získala práci projektové manažerky v softwarovém vývoji. Protože jsem však vždycky chtěla mít vlastní malý business, který bych měla jako svou srdcovku, začal mi v hlavě vznikat nápad na unikátní lekce angličtiny pro ajťáky. Pozorovala jsem totiž, jak s angličtinou některé mé spolužačky z Czechitas a kolegové v práci zápasí.
Napadlo mě, proč šikovně nespojit mé dosavadní zkušenosti s lektorováním, nově nabyté vědomosti z Digitální akademie a mou vášeň pro studijní dovednosti, které jsem tak nadšeně předávala bakalářům během mého doktorského studia.
Proč jsem svůj projekt pojmenovala zrovna Geek Power? Protože jsem sama geek ulítávající na sci-fi a fantasy a věřím, že v hravosti je síla. Já se naučila anglicky, protože jsem sama chtěla a z toho, co mě bavilo (knížky, seriály, videohry). Efektivitu mému studiu dodaly study skills a gamifikace. A tohle bych chtěla předat.